A projekt rövid összefoglalása
EFOP-3.3.2-16-2016-00259
A projekt megnevezése:
ZEMPLÉNI ÉRTÉKTEREMTŐK
Támogatás összege: 24.986.620 Ft
A projekt azonosító száma: EFOP-3.3.2-16-2016-00259
A projekt kezdete: 2018.03.01.
A projekt befejezése: 2019.09.01.
A projekt megvalósításával a Faluház
célja elősegíteni a bevont gyermekek és fiatalok személyiségfejlődését, képességeik
kibontakoztatását, önbizalmuk növelését. Fejlődik a gyerekek kreativitása,
kapcsolatteremtő-, önkifejező-, problémamegoldó és konfliktuskezelési
képességük. A projekt megvalósítása során hozzájárulunk az előítéletesség
csökkentéséhez, a szociokulturális hátrányok csökkentéséhez. A projektben
együttműködő intézmények közötti kapcsolatok megerősödnek, a köznevelésben és
közoktatásban résztvevő gyermekek tudásának és készségeik fejlesztése érdekében.
A projekt megvalósítója az a partnerei közösen lépnek fel az előítéletesség csökkentéséért.
Közvetlen célunk: 11 programelem megvalósításával a bevont 150 fő
kompetenciafejlesztése valósul meg, a családi nap megrendezésével, mely az
Intézmény tanulói és pedagógusai mellett a szülők, családtagok számára is
elérhetőek lesznek, alkalmanként 45-50 főt kívánunk elérni. Hosszú távú célunk
az, hogy megvalósul a térségben élő gyermekek kompetenciafejlesztése, az
"Életre nevelés", az egyéni képességek, készségek személyre szabott
fejlesztése. Tanulóink a projektnek köszönhetően tudatosabban figyelnek majd az
egészséges életmódra, arra, hogy óvják a környezetüket. Kevesebb konfliktusuk
lesz és tudatosabban tervezik majd meg a jövőjüket. A szakkörökön elsajátított ismeretekkel
több esélyük lesz a sikeres továbbtanulásra. A kompetencia felméréseink
eredménye javul. A szülők motiválásával, bevonásával a közösségi programokba
pedig a motiváló, támogató családi légkör kialakulását kívánjuk elérni. Az
elsődleges célcsoportunk a köznevelésben résztvevő 7-24 éves gyermekek és
tanulók: alap- és középfokú oktatásban részt vevők, összesen 150 fő. Ezen kívül
megszólítjuk az óvodásokat és az iskolás gyermekek szüleit, családját is. A
bevont hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és gyermekek aránya
az összesen bevont tanulók 30%-át teszik ki, melynek igazolása a nevelési-
oktatási intézmény adatszolgáltatása alapján állítható össze. Együttműködő
partnereink: 1. Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola (3916, Bodrogkeresztúr,
Kossuth út 66.) 2. Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola tagiskolája
Szent István Általános Iskola (3932, Erdőbénye, Kossuth út 12.) 3.
Bodrogkeresztúri Nyitnikék Óvoda (3916 Bodrogkeresztúr, Kossuth Lajos u. 68) 4.
Monoki Kossuth Lajos Általános Iskola (3905 Monok, Kossuth Lajos u. 15.) 5.
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola (3910
Tokaj, Bajcsy- Zsilinszki út 7-9. ) 6. Tokaj Mezőgazdasági Szakképző Iskola és
Kollégium (3910 Tokaj, Tarcali út 52.) A projekt elsődleges célcsoportját tehát
a felsorolt 6 együttműködő partnernél tanulók és kisgyermekek alkotják. Ez
összesen 150 fő, melyből az adatok alapján a hátrányos és halmozottan hátrányos
helyzetű gyerekek és fiatalok száma 45 fő, mely a célcsoport 30 %-a. Közvetett
célcsoportunkat a gyermekek/ tanulók szülei, családtagjai és a helyi lakosok
alkotják. A beiskolázási körzetekben élő családok szociális, anyagi és
kulturális helyzete nem tér el egymástól, mind nagyon hátrányos szociális,
gazdasági, társadalmi környezetben él, ezért nevelő és oktató munka ehhez a
helyzethez igazodik: tanórán és tanórán kívül is segítenünk kell a nehéz
körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, ugyanakkor
kiemelt fontosságú feladatnak tekintjük a jó képességű gyermekek fejlesztését
is. Projektünkben a különböző szolgáltatások beépítésekor a gyermekek és a pedagógusok
terveit tartottuk szem előtt. A projekt tevékenységei tudatos tervezési
folyamat eredményei, melyben a gyermekek igényeit, a helyi és intézményi
fejlesztési terveket is szem előtt tartva, a tanári kar és a tankerület
elképzelései valósulhatnak meg. A projekt hosszú távon hozzájárul a végzettség
nélküli iskolaelhagyás csökkenéséhez, elősegíti a köznevelés eredményességét a
formális és nem formális tanulási alkalmakkal. A kialakított partnerség hosszú
távon is fenntarthatóvá válik, így nem csak az adott időszakban ide járó
gyermekek profitálnak a projektből, hanem a későbbi generáció tagjai is!
Megvalósítási helyszín:
3916 Bodrogkeresztúr, Kossuth utca 87.